Facebook Twitter E-mail
formats

SMD-owe podsumowanie kampanii wyborczej Bronisława Komorowskiego

Published on 08/09/2010, by in normalne.

W związku z zakończeniem kampanii chciałbym podsumować działalność naszego koła w tym gorącym dosłownie i w przenośni okresie i przy okazji wyrazić wdzięczność wszystkim członkom za wspaniałe zaangażowanie. S’MD’ Gdynia uczestniczyło we wszystkich najważniejszych pomorskich akcjach w minionej kampanii. Wśród nich trzeba wymienić:

 

 

 

  1. Podpisy – SMD i PO Gdynia wspólnie zebrało ponad 5 tys. podpisów pod kandydaturą Bronisława Komorowskiego.
  2. Plakatowanie – prowadziliśmy akcje rozwieszania plakatów.
  3. „Błękitny tour” – członkowie SMD Gdynia brali czynny udział w dziesięciu kursach autobusu promującego Bronisława Komorowskiego. W liczbie sięgającej nawet dziesięciu osób, jeździliśmy po całym województwie, promując naszego kandydata, zarówno w dużych ośrodkach miejskich, jak i małych miejscowościach.
  4. Portale społecznościowe – prowadziliśmy również akcje na facebooku. Do naszych prowyborczych fanpage’ów zapisało się ponad 7800 osób. Braliśmy również czynny udział w prowadzeniu profilu kandydata na Naszej Klasie.  
  5. Konwencja Wyborcza – Członkowie naszego koła tłumnie (ponad 35 osób) stawili się w rozstrzygającym momencie pierwszego etapu kampanii. Najlepiej o tym świadczy fakt, że praktycznie cały pierwszy rząd odgradzający scenę od tłumu, był złożony z naszych członków.
  6. Akcja „Druga Tura” – Po pierwszej turze wyborów, ze zdwojonym wysiłkiem promowaliśmy Naszego Kandydata w Gdyni. Najlepszym tego wyrazem są cztery akcje masowego kolportażu ulotek w naszym mieście, w których za każdym razem uczestniczyło od 10 do 15 osób, niezależnie od tego przez cały czas trwania kampanii, kilka wybranych osób prowadziło akcje „door to door”.
  7. Lokalne święta – Kampania wyborcza szczęśliwie zbiegła się z jednym z najważniejszych świąt w Gdyni (dzień ulicy Świętojańskiej). W trakcie trwania uroczystości i pochodu, Młodzi Demokraci prowadzili stolik i zachęcali do głosowania na Bronisława Komorowskiego. Poza tym kolportowaliśmy ulotki na dwóch festynach (Dzień Orłowa, Święto ulicy Chylońskiej)
  8. „Błękitny Poranek” – Kolejnym sukcesem kampanijnym w Gdyni była akcja kolportażu ulotek  o godzinie szóstej rano przed dworcem w Gdyni Głównej.  Wysłaliśmy dużą grupę kolporterów złożoną z członków Gdyńskiego PO i SMD, którą poprowadził poseł Tadeusz Aziewicz.
  9. „Heineken Open’er Festival” – Warto zauważyć, że przez pierwsze 24 godziny festiwalu w Gdyni, uczestnicy mieli możliwość pobrania ulotek i informacji o wyborach z oznakowanego stolika Platformy Obywatelskiej, który stał przed samym wejściem.
  10. „Bronkobus w Gdyni” – Autobus promujący Naszego Kandydata dwukrotnie gościł w Gdyni. Były to oba piątki przed ciszą wyborczą. W obu przypadkach akcja przebiegała podobnie. Autobus stał w widocznym miejscu, w centrum miasta a grupa parunastu kolporterów z posłami Aziewiczem i Konwińskim na czele rozdawała prospekty informacyjne i zachęcała do popierania kandydata PO.
  11. Debaty wyborcze – Skorzystaliśmy z zaproszenia do wspólnego kibicowania Bronisławowi Komorowskiemu w trakcie zmagań z Jarosławem Kaczyńskim w debacie telewizyjnej. Wydarzenie miało miejsce w Atelier w Sopocie. Na pierwszą debatę przyszło 16 osób z gdyńskiego SMD i PO.
  12. Wieczór Wyborczy – Nie zabrakło nas również i tam. Dużą grupą kibicowaliśmy Bronisławowi Komorowskiemu w trakcie ogłaszania wyników pierwszej i drugiej tury wyborów a wielu z Gdyńskich Młodych Demokratów pracowało w komisjach wyborczych czuwając na prawidłowym przebiegiem głosowania i liczeniem głosów

    Ciężko po fakcie policzyć ile osób łącznie brało udział w Kampanii bo w Gdyni, każdy pomagał najlepiej jak mógł, zarówno w zorganizowanych akcjach jak i we własnym zakresie. Według prostych szacunków można powiedzieć, że Młodzi Demokraci koło Gdynia pracowało w kampanii przez około 150 godzin (nie licząc akcji door to door i kampanii internetowej) ale o naszym sukcesie najlepiej świadczą wyniki.  W pierwszej turze Bronisława Komorowskiego poparło 74677 (58%) mieszkańców Gdyni, a w drugiej turze wynik wynosił 97411 (71,36%) głosów.

Przewodniczący koła S”MD” Gdynia

Dominik Aziewicz

Komentarze

Możliwość komentowania SMD-owe podsumowanie kampanii wyborczej Bronisława Komorowskiego została wyłączona.
Home Aktualności normalne SMD-owe podsumowanie kampanii wyborczej Bronisława Komorowskiego